طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی از یک مفهوم آغاز شده و تا ایجاد یک فضای سه بعدی و در حال تکامل مستمر که بر اساس راه حل های نوآورنه، خلاق و عملی برای ایجاد محیط های ارتباطی ادامه پیدا می کند. طراحان غرفه نمایشگاهی از طیق گسترده ای از فناوری ها و تکنیک ها جهت توسعه مدل ذهنی با استفاده از تجربیات خود و همچنین ایده ها و تمایلات کارفرما استفاده می کنند تا بتوانند مخاطبان را جذب نمایند.

اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی به شرح ذیل می باشند :

1 ) تناسب محصولات و غرفه نمایشگاهی:

غرفه ای که طراحی می شود باید با محصولات آن تناسب شکلی و رنگی داشته باشد. برای مثال اگر غرفه نمایشگاهی برای فروش اسباب بازی و پوشاک کودکان ساخته می شود، رنگ های شاد و کودکانه در اولویت هستند. همچنین ساختار و فرم غرفه هم باید با سلیقه کودکان مطابقت داشته باشد.

 

2) نورپردازی در طراحی غرفه نمایشگاهی:

غرفه هایی که با اصول نورپردازی طراحی شده اند، می توانند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. در عین حال اگر نور در داخل غرفه به خوبی تنظیم شده باشد، تمامی محصولات در معرض دید مشتریان قرار می گیرند و آنها را در انتخاب محصول کمک می کنند؛ ضمن این که مشتریان زمان کمی را برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود صرف می کنند..

 

3) توجه به کفپوش غرفه:

در زمان طراحی باید به کف غرفه هم توجه شود. در هر صورت کفپوش باید از نظر رنگ با دیواره های ساز هماهنگ باشد. کفپوش ها می توانند از متریال های متنوعی همچون موکت، پارکت، چمن، شیشه و ... کارشوند.

 

4) استحکام غرفه نمایشگاهی:

اگر چه غرفه های نمایشگاهی برای مدت زمان موقت هستند و گاهی عمر آنها به یک هفته می رسد، اما نباید از استحکام و مقاومت سازه غرفه در مقابل ضربات وارده غافل شد. بنابراین باید سازه هایی که برای ساخت غرفه استفاده می شوند، از مقاومت کافی برخوردار باشند.

 

5) توجه به نظم غرفه:

در نمایشگاه تعداد زیادی غرفه راه اندازی می شود که اگر همه غرفه ها به طور نا مرتب و نا منظم طراحی شده باشند، بازدیدکنندگان را دچار سردرگمی می کنند. ضمن اینکه فروشنده هم در غرفه نامنظم نمی تواند محصولات را چیدمان کند و زمان پیدا کردن آنها با مشکل مواجه می شود.

 

6) زیبایی غرفه نمایشگاهی:

یکی از مهمترین المان های غرفه های نمایشگاهی، توجه به فاکتور زیبایی است. بنابراین باید از سازه های مدرن با طرح های جدید استفاده شود. اگر محصولات کمتری در غرفه چیده شود و فضای داخلی بازتر باشد، تأثیر بیشتری در زیبایی غرفه دارد. برای متمایز بودن، بهتر است رنگ چراغ ها با غرفه های مجاور متفاوت باشد.

 

7) استفاده از برندهای معروف :

تبلیغات یکی از مهمترین روش های جذب مشتری است که غرفه های نمایشگاهی هم از آن مستثنی نیستند. در زمان ساخت و طراحی می توان تبلیغات را هم در غرفه نمایشگاهی گنجاند. استفاده از برندهای معروف در دیواره های غرفه تأثیر زیادی دارد.

طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاه
طراحی غرفه

تماس با ما

 آدرس : تهران، بلوار کوهک، خیابان سهراب سپهری

تلفن : 02144668807

ایمیل : info (at) Exhibitdesign.ir

جستجو